4 czerwca 2013

Wybierz sobie Włocha w supermarkecie online

Od lutego 2013 młode Włoszki mogą robić wirtualne „zakupy mężczyzn” na nowym social network Girlshop.it.

Pomysłodawcą tego prowokacyjnego sklepu on-line dla dziewcząt jest 30-letni Luca Vavassori z Mediolanu, który podkreśla, że „supermarket z mężczyznami” chociaż nie wszystkim może się podobać, jest tylko niewinną autoironią i nie ma nic wspólnego z handlem żywym towarem.
Sieć skierowana jest do pełnoletnich dziewcząt i młodych kobiet, które w sposób zabawny i dowcipny same wybierają z kim zawrzeć znajomość.
W supermarkecie z mężczyznami wszystko odbywa się tak jak przy zakupie jakiegokolwiek towaru, łącznie z ogólnie przyjętą nomenklaturą handlową:
Clienti – klientki (w tym wypadku tylko płeć piękna może być zarejestrowana jako klientki)
Prodotto – produkt (tutaj tylko płci męskiej)
Confezione – opakowanie (każdy „produkt”  jest odpowiednio opakowany i posiada caratteristiche tecniche – cechy techniczne)
Scaffali – półki/regały (każdy „produkt” w zależności od szczegółowo opisanych cech charakterystycznych trafia na odpowiednią półkę)
Catalogo – klientka przegląda katalog mężczyzn i wybiera ulubione „produkty”. W katalogu widnieją takie kategorie jak np.: geek, fighetto, tamarro, rockettaro, palestrato, informatico...

Carrello – kosz/wózek sklepowy (do którego klientka wrzuca wybrany „produkt”)
Spesa – zakupy (dokonywane są gratis).
Mężczyzna jako „produkt” wypełnia formularz, dołącza zdjęcie i czeka, aż klientka zwróci na niego uwagę, może jedynie „ammiccare” – puścić do niej „oczko”. Tylko „produkty”, które trafią do kosza mają możliwość skontaktowania się z klientką. Inne pozostają „na półkach” do wglądu.
Tymczasem klientki zachęcane są do „zakupów” różnego rodzaju ofertami:
Affare del giorno – oferta dnia
Prodotti più richiesti – najpopularniejsze produkty
Offerte imperdibili – oferty, których nie można przegapić
Carta fedeltà – karta stałego klienta
Ultimi arrivi – nowości
Affrettatevi, i prodotti migliori vanno a ruba! – pospieszcie się, najlepsze produkty rozchodzą się jak ciepłe bułeczki!
Collezione Primavera-Estate – kolekcja Wiosna-Lato
Wreszcie, nie brakuje solidnej gwarancji zakupu:
Soddisfatte o rimborsate – klientka zadowolona lub  zwrot kosztów
Pomimo, że dominującą rolę w sieci mają wyłącznie kobiety, o dziwo, na ponad 30 tysięcy osób dotychczas zarejestrowanych, 60% uczestników to „produkty”, czyli mężczyźni, którym najwyraźniej bardzo podoba się taka kobieca inicjatywa.
A płeć piękna? No cóż,  można łatwo pozbyć się mrocznej chandry,  kompleksów i szybko podreperować poczucie własnej wartości przebierając w mężczyznach jak w ulęgałkach!

 (Ciekawostki z prasy: huffingtonpost.it/2013/05/05)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz